Impresii de la Brandeberg

Share the joy

Acum cateva saptamani am fost in zona Brasovului pentru prima data. Locuiesc de cand aveam 3 ani in Canada si pana acum, la 27 de ani, nu am avut posibilitatea de a vizita Romania si frumusetile ei. Mama mi-a povestit mereu de tara in care m-am nascut si a avut grija sa invat limba romana pentru a nu uita nciodatat cine sunt si de unde vin.

Dintotdeauna mi-am dorit sa vizitez insa Brasovul si imprejurimile. M-a fascinat tot ceea ce am citit si, de aceea, prima oprire a fost aici. Vorbind cu verisoara mea din tara, aceasta mi-a recomandat sa ma cazez la Brandeberg.

1407861803_dsc02876

Asa am si facut. Am ajuns in Brasov si de acolo am mers cu un taxi pana in localitatea Bran. Aici am descoperit pensiunea Brandeberg. Pentru 5 nopti de cazare mi s-a oferit o camera incantatoare, cu mobilier din lemn masiv, intr-un stil rustic, extraordinar de frumos. Era, intr-adevar, ceea ce imi doream pentru ca asa ceva nu mai vazusem niciodata, in afara de documentare sau fotografii. Era o minunatie pentru o persoana mult prea obisnuita cu mobila moderna si mi-am promis ca voi face tot posibilul pentru a-mi amenaja locuinta astfel. Totul era atat confortabil si intim si era imposibil sa nu te poti odihni intr-o asemenea camera.

La pensiune am cunoscut foarte multi oameni amabili, turisti ca si mine, din Romania, dar si din alte tari. Unii veneau pentru a 3-a sau chiar a 4-a oara la Brandeberg si nu doreau sa stea in alta parte. In afara de camere, erau extrem de incantati si de meniul de la restaurantul propriu. Pensiunea Brandeberg are o bucatarie extraordinara, cu produse in marea lor majoritate bio, obtinute de la producatorii locali.

Am gustat cele mai fine branzeturi si laptele cel mai gustos, pastrama de berbecut si salata de vinete. Nu mai vorbesc despre dulceata de la pensiune care mi-a pus cateva kilograme in talie. Dar toate acestea au meritat. Asa am inteles-o pe mama de ce a tinut sa ma invete multe lucruri despre Romania. Am fost uimita si de serviciile oferite de catre pensiune precum internet, servicii de secretariat, masaj, calcatorie si spalatorie si multe altele.

Am inchiriat o bicicleta chiar de la pensiunea Brandeberg si am plecat sa vizitez imprejurimile. Desigur, am ajuns la castelul Bran, care este mai frumos decat imi puteam inchipui eu. Toate descrierile pe care le-am citit nu se compara cu realitatea. Acelasi lucru il pot spune despre Rasnov sau tot ceea ce am vazut in Brasov. Experienta mea din Romania a fost mai mult decat placuta. Odata intoarsa in Canada nu am putut sa ma mai gandesc la altceva.

Gandul imi zboara si acum la frumoasa pensiune Brandeberg si de linistea pe care am gasit-o acolo. Am recomandat locul tuturor prietenilor mei canadieni. Le-am arata fotografii si le-am spus povesti ce pareau pentru ei desprinse din carti fantasy. Acum planuiesc o excursie mai lunga in Romania si deja am rezervat 3 camere la Brandeberg pentru ca voi veni insotita de parintii mei si de cativa prieteni buni.